طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

کشته شدن گوزن زرد در پارک پردیسان

بی مقدمه بگویم خبری دیرزو همه را شوکه کرد  لینکهای زیر را ببینید:

1

2

3


من گفتم قبل از هر چیزی و سخنی که دوباره سوی پیکانها به سمت شکارچیان و قانون مندان نشانه روی کند تنفر خود و دوستانم را از این عمل غیر انسانی و غیر حیوانی ابراز نمیایم بیشتر این کار شبیه یک عملیات تروریستی است!!!

اگر در اینترنت چرخی بزنید عکس گوزن مقتول که جای گلوله روی گلوی آن وجود دارد پیدا می کنید (لینک 2)' به فرض اینکه گلوله اول حیوان را نکشته باشد قطعا حیوان ثابت نمی ایستد تا دو تیر دیگر به گردنش اصابت کند و اگر قضیه استفاده از چهارپاره باشد هم کمی داستان پیچیده می شود که با شلیط از اتوبان همت در این فاصله چطور فقط سه تا به گردن خورده و نه جای دیگر!!

از طرفی این کار مانند حرکات تروریستی است ممکن است طرف حمله انتحاری کرده با نارنجک، واگر منطقه را بگردند تکه های ضارب راپیدا می کنند''''لوووووووووول

هر کسی اینکار را کرده فقط با خود اداره محیط زیست مشکلی حاد داشته که ممکن است خواسته ذهنها را منحرف کند به این امر تا خودش قِصِر در برودیا اینکه پیامی به سازمان بدهد که شما در کنار گوشتان هم نمی توانید از این حیوانات محافظت کنید.

من به عنوان کسی که به شکار تمایل دارم باید بگویم این کار را به هیچ عنوان یک شکارچی حتی غیر حرفه ای هم انجام نمی دهد. چون کشتن یک حیوان در اسارت هیچ لذتی ندارد اگر شکار حیوانی لذت داشته باشد یک حیوان تروفه با جثه ای پیر و پزرگ است آن هم در دنیای وحش نه در اصارت!!

من و هر شکارچی از بچه گی آموخته ایم پس از انتخاب شکار درست محل شکار نیز مهم است و در صورتی که شکار پس از شلیک از دسترس ما خارج شود شلیک ممنوع است!

بگذارید خاطره ای برایتان بگویم: سالها پیش مجوز شکار چهارپا گرفته بودیم و آن موقع من جوانتر بودم و شوق اینکه خودم شکار را بزنم زیادتر خلاصه کل خوبی حدودای ظهر بود در وسط کمری بلند که در زیر و بالای آن دیوراره ای غیر قابل عبور بود  (دیواره زیرین بالغ بر 50 متر) در حال خواب نمیروزی رویت شد، میرشکار ما که فردی کار آزموده بود و منطقه را به خوبی می شناخت گفت این شکار راهی جز مسیر رفت را برای برگشتن ندارد و ما هم در مسیر برگشت حیوانمنتظر نشستیم. تفنگ را هم به ما دادند که شکاری بزنم، از قضا حیوان از همانجایی که میرشکار گفته بود آمد من تا خواستم شلیک کنم میر شکار مانع شد و گذاشت شکار از من عبور کند و بعد از رفتن مسافت کمی ،تفنگ را از من گرفت (چون من دیگر زاویه خوبی را نداشتم) و پازن شکار شد. بدون اینکه من حرفی بزنم میرشکار گفت: "من نگذاشتم تو تیر بیندازی چون جایی که نشسته بودم متوجه شدم با شلیک تو و در صورت خطا نرفتن شکار از کوه به دره پرت می شد و نه گوشت حیوان بدرد می خورد و نه شاخی می ماند و نه ابهتی از شکار". برای این است می گویم که شکارچی برای اینکه صید را صاحب شود شلیک می کند نه فقط برای کشتن.

حتی در زمان بچگی هم تفنگ بادی برای خود غوغایی می کرد هیچگاه به یاد نمی آورم که حتی به گنجشکی تیری شلیک کرده باشم که در باغی با جایی بوده باشد که پس از زدن نتوان حیوان را پیدا کرد.

متاسفانه در جامعه ما هرکسی تفنگ به دست بگیرد شکارچی محسوب میشود!!! در صدا و سیما هم هر کسی تروفه ای در خانه دارد قطعاً دزد و کلاهبردار است!!! باید گفت که خیر اینگونه نیست این فردی که تفنگ دارد فقط و فقط ((یک انسان+تفنگ)) است که می تواند شکارچی باشد یا نباشد. همانطور که هرکسی که پشت ماشین می نشیند راننده ( به معنای کسی که اصول را می داند) نیست اگر اینگونه بود این همه خطای انسانی در رانندگی نداشتیم. هر کسی تیغ در دست دارد پزشک نیست و بالعکس یک چاقو کش هم نیست. هرکسی هم بازوان کلفت دارد پهلوان نیست!!!

امیدوارم  فرهنگ اصیل شکار و شکارچی گری در ایران نهادینه شود. کسی روی حیوان ماده،بره و بزغانه، حیوان در حال انقراض تفنگی دراز نکند و دامی نیفکند البته بگویم هرکسی این کار را بکند قطعاً شکارچی نیست.

به امید فردای بهتری برای محیط زیست



نظرات 5 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:59

با نظر حضرتعالی بسیار موافقم.

کمال چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 20:03

سلام بسیار عالی و بجا بود در سایت طبیعت مقاله یادداشت اقای اینانلو را بخوانید در همین مورد نوشته جالب است

سینا چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 23:59

من با نظر شما کاملا موافقم هستم. اگر شکاری که می زنی را نتوانی استفاده کنی هیچ فایده ای ندارد.

شیفته طبیعت چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:26 http://dostetabiat.blogfa.com

سلام
متاسفانه از این دست ناهنجاری ها در جامعه امروز ما بسیار زیاد شده است. افرادی هستند که همین بلا را سر آدمها می آورند ولی قرار نیست که همه مردم را به چشم قاتل بنگریم. این حرکت هم کاملا مشخص است که ربطی به شکارچی ندارد. شاید این گوزن مرده بوده و خواسته اند از آن استفاده تبلیغاتی ببرند. به هر حال شکارچی قانونمند لایق این همه بی احترامی و هجمه نیست. بر فرض که ما هم اسلحه ها را غلاف کنیم. با قاچاقچیان و شکارکش ها و تخریب گران محیط زیست چکار می کنند؟ بهترین راه تعامل سازنده است.
ممنون از شما
موفق باشید***

با سلام
از اظهار نظر منطقی و محترمانه شما کمال تشکر را دارم

مهسا جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 20:51 http://www.asemoone-abi.blogfa.com

درود آرش جان
ممنون که سر زدی:-)
نمیدونستم وب داری...پیوندت دادم:-)

ممنونم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد