طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

این بار آبشار سنگان

این بار سنگان

امروز صبح ساعت 5 از خواب بیدار شدم رفتم در منزل مهدی و به اتفاق رفتیم سنگان، 6:30 رسیدیم اونجا تا ماشین رو پارک کردیم و راه افتادیم دیگه عقربه ساعت 6:45 را نشون می داد و راه افتادیم به سوی آبشار. هوا صاف بود و آفتاب داشت طلوع می­کرد، واقعاً طبیعت زیبایی بود، بخاطر بارندگی­های اخیر در فصل بهار همه جا چشمه جاری بود در مسیر چند تا عکس گرفتیم  تا رسیدیم  به پای آبشار دیگه ساعت 8:20 بود. از جای پارک ماشین تا آبشار 4400 متر راه رفتیم. جای دوستان خالی نان سنگک با پنیر و گردو و گوجه و خیار خوردیم، نا گفته نمونه که روز جمعه پیش مقداری چای کوهی از دارآباد جمع آوری کرده بودیم و اینجا دم کردیم و زدیم بر بدن. ساعت 9:30 مسیر برگشت را پیش گرفتیم و 11 به ماشین رسیدیم.



طبق قولی هم که داده بودم مسیر پیمایش را هم می­ذارم تا ببینید و همچنین مختصات جغرافیایی سنگان و آبشار سنگان هم در ادامه نوشتم.



Sangan

N 35º 52.374

E 051 º 14.195

Elevation 2033m

Sangan water fall

N 35º 53.744

E 051 º 12.340

Elevation 2540m

 

یه نکته مهم و تاسف برانگیز اینکه اونجا نسبت به پارسال خیلی تغییر کرده بود جاده کشیده بودند و ماشین راه سازی هم در حال تخریب منابع طبیعی بود واقعاً جای تاسف داره.


 

دارآباد این فصل

به نام خالق زیبایی

دیروز مورخ 25 اردیبهشت 1389 با دوست خوبم مهدی ساعت 6 صبح پای کوه دارآباد بودیم. یک نفس و بی وفقه رفتیم تا چشمه دراز لش که 90 دقیقه تو راه بودیم، و  بعدشم با خوردن یه کم آب چشمه رفتیم با یکساعت پیاده روی باغچه خلیل و یه صبحانه سبک خوردیم و کلی هم عکس تو راه گرفتیم و دیگه ساعت 10:50 دم ماشین بودیم.

هوا خیلی عالی بود فقط حدود ساعت 10 کمی هوا ابری شد و گرما اذیت می کرد.

از این به بعد حتماً نقشه مسیرهای پیموده شده را در وبلاگ هم خواهم گذاشت تا شاید برای علاقه مندان کمکی باشه.

دو تا عکس حدود ساعت 8 گرفتیم که می ذارم براتون البته داش مهدی این عکسها رو گرفته

طبیعت سر سبز بعد از چشمه دراز لش و قبل از باغچه خلیل


تصویر ابرهای ضلع شرقی دره بعد از چشمه


... و آغاز کردیم، اینجوری!

این عکس را هفته پیش دارآباد گرفتیم.