طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

روز کوهنورد مبارک

سلام بر همه کوه نوردان و طبیعت دوستان و هرکسی که از طبیعت لذت میبره  

روز کوهنورد بر همه کوهنوردان مبارک 
اولین جمعه آبان ماه هر سال

مدتهاست که به دلیل مشغله کاری و شخصی کمتر به کوه میرم و وبلاگ را هم کمتر به روز می کنم. 

الان دوست خوبم بهزاد  پیامکی زد و روز کوهنورد را بهم تبریک گفت که خودم تا حالا نمی دونستم که چنین روزی را داریم. که البت با توجه به همه جوانب وظیفه من بود تا به بهزاد عزیز تبریک بگم چون ایشان به حق از کوهنوردان جوانمرد و واقعی هستند.  

برای همین  در اینترنت گشتی زدم و مطلب زیر را دیدم که البته به دلیل فیلترینگ عمومی وبلاگهای گوگل دسترسی به آن کمی مشکل است.

در ابتدا تاریخچه تشکیل روز کوهنورد در استان فارس خدمتتان عرض می گردد پس از سقوط کوهنورد فقید مجید رضا زاده عضو گروه زاگرس در پنجم آبان ماه سال 1356 از دیواره غار ضحاک در منطقه ارسنجان . دوستان همنوردش از سال 1357 در اولین جمعه آبان ماه هر سال در کوه بمو گرد هم می آمدند . این حرکت نیکو وانسانی ادامه داشت سال 1359به همت زنده یاد رسول عارف مربی و پیشکسوت کوهنوردی استان فارس جمعه اول آبان ماه هر سال به عنوان روز کوهنورد نامیده شد . 
 
روز کوهنورد بر همه کوهنوردان مبارک