طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

طبیعت گردی و گاهی هم شکار

من آرش کوهرو، از عاشقان طبیعت گردی هستم برا همینم اسم وبلاگم رو گذاشتیم کوه رو

ملاقات با دوستان

با سلام

امروز خدمت یکی از دوستان عزیز خودم و پدرم یکی از معاونان زحمت کش و دلسوز محیط زیست بودم. جلسه کاملا غیر رسمی و دوستانه بود. استقبال گرم و ایده های خوب ایشان نشان از تحولاتی بزرگ و مفید در این سازمان بزرگ دارد و ایده های ایشان برای بهتر شدن وضع محیط زیست خوشحال کننده است. بحث در مورد راهکارهایی برای ایجاد شکارگاه خصوصی و برخی مسایل نیز مطرح شد و در نهایت نتیجه من این بود که اینجا ایرانه!!! یعنی تا بخواهی یه کاری را انجام بدی همه مخالفن و وقتی کاری نکنی خیلی آدم خوبی هستی. البته این دوست بزرگوار ما جناب آقای مهندس مجابی بیدی نیست که به این بادها بلرزه و از این مخالفتها ترسی نداره.

متاسفانه در 7-8 سال گذشته روند رو به رشد سالهای قبل از از 84 متوقف شده ولی با شناختی که ازمدیران جدید دارم امیدوارم این روند نزولی مجدداً صعودی شود. من به عنوان کسی که در سالهای قبل از 84 در استان فارس مجوز شکار صادر میشد در فصل شکار می رفتیم و منطقه غنی بود باید عرض کنم 5-6 سالی است که مجوز شکار در استان فارس صادر نمی شه ولی در مسیرها و کوه ها دیگر خبری از از حیوانات نیست. امیدوارم اوضاع مجدداً خوب شود.

یادم هست یکی از شکارچیان قدیمی از اینکه در سالهای 77-84 محیط زیست غنی تر شده بود و شکار بسیار بیشتر شده بود تعجب کرده بود و می گفت که: "مجدداً خدا این حیوانات را خلقت کرده که شکار زیاد شده". البته این خلقت دستاورد زحمات آن گروه دلسوز بود. در آن زمان تا آنجا که یادم هست هم شکارچی راضی بود و هم محیط زیست.

مساله جالبی که امروز پیش آمد این بود که در سال چندین شکارچی و چندین نفر کارمند اداره بر اثر درگیری دچار حادثه و متاسفانه گاهی منجر به فوت می شوند. رویکرد ایشان و تاکید ایشان این بود که ما بارها با ماموران گفته ایم که نباید این اتفاق بیفتد که منجر به حوادث جانی شود با این رویکرد امیدوارم با آموزش محیط بانان و فرهنگ سازی برای شکارچیان مفید فایده باشد.

البته یادم نبود در جلسه بگویم: چهارشنبه یا سه شنبه شب (دیشب یا پریشب) مستندی از شبکه یک پخش شد که محیط بانی در دل سیاه شب در وسط کوه نشان می داد که بی هدف گلوله شلیک می کرد تا متخلف را دستگیرکند و پشت بیسیم می گفت چند تیر برایشان شلیک کردم ولی موفق به دستگیری نشدم. این نشان می دهد که این مستند ساز عزیز و آن مامور زحمتکش کلا از اصول حفاظت از محیط زیست بویی نبرده اند!!! و با تحریک شکارچی و تیراندازی کور و بی هدف ممکن است چه حوادثی را رقم بزنند. باید اینجا اعلا م کنم این کشته شدن هیچ کدام از دو گروه درست نیست و باید اصلاح شود.

امیدوارم دیگر شاهد حوادثی ازاین قبیل نباشیم!!


نظرات 1 + ارسال نظر
Rami270 جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:07

salam azizam
jaleb bud va aalli
damet garm

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد